Budowa filtra cieczy chłodzącej marki BALDWIN
Napisano 11 lata temu
Budowa filtra cieczy chłodzącej
Celem filtrów płynu chłodzącego stosowanych w silnikach Diesla, znanych również jako filtry do wody, jest:
- Usuwania zanieczyszczeń z układu chłodzenia silnika.
Filtry chłodziwa mogą być wkładami lub spin-on (puszkowe), które są jednak najbardziej powszechnie stosowanymi w dzisiejszych systemach chłodzenia silników wysokoprężnych. Niektóre filtry chłodzące zawierają uzupełniające dodatki płynu chłodzącego (SCA).
Filtry zawierające SCA powinny być stosowane, gdy potrzebne jest więcej dodatków w celu utrzymania jak najwyższej sprawności układu chłodzenia. Stan układu chłodzącego może być określony z zastosowaniem zestawów testowych FleetStrip ™ chłodziwa Baldwina.
Ilustracja przedstawia elementy typowego filtra cieczy chłodzącej typu spin-on.
Medium filtracyjne (Filter Media)
- usuwa szkodliwe zanieczyszczenia z chłodziwa.
Rdzeń filtra (Centertube)
- umieszczony wewnątrz wkładu z materiału filtracyjnego wzmacnia go zapobiegając uszkodzeniom.
Dolna pokrywa (End Caps)
- zadaniem pokrywy jest utrzymanie zanieczyszczeń poza wkładem
Górna pokrywa filtra (Baseplate)
- służy do zamocowania filtra do głowicy
- przepuszcza chłodziwo do filtra i wypuszcza do systemu chłodzącego.
Sprężyna (Compression Spring)
- utrzymuje stały nacisk na wkład filtrujący
Puszka filtra (Canister)
- jest elementem "spinającym" cały wkład i części filtra w jedną całość. Filtry BALDWIN do cieczy chłodzących pokryte są od wewnątrz środkiem gwarantującym maksymalną ochronę przy długotrwałym użytkowaniu.
Dodatek SCA (Pellety SCA)
- dodanie chemikaliów do chłodziwa zabezpiecza je przed szybką degradacją
MOTOFAN Dariusz MichalskiUl. Bojanowskiego 8
63-820 Piaski
Sklep:
Piaski, ul. Gostyńska 13
Tel: 501 589 078
Tel: 65 571 90 23
GG:1034361
e-mail: darek@motofan.pl,
bok@motofan.pl
www.motofan.com.pl