Budowa filtra cieczy chłodzącej marki BALDWIN

Napisano 11 lata temu


Coolant Filter BALDWIN

 

Budowa filtra cieczy chłodzącej
Celem filtrów płynu chłodzącego stosowanych w silnikach Diesla, znanych również jako filtry do wody, jest:
  •      Usuwania zanieczyszczeń z układu chłodzenia silnika.
Filtry chłodziwa mogą być wkładami lub spin-on (puszkowe), które są jednak najbardziej powszechnie stosowanymi w dzisiejszych systemach chłodzenia silników wysokoprężnych. Niektóre filtry chłodzące zawierają uzupełniające dodatki płynu chłodzącego (SCA).

Filtry zawierające SCA powinny być stosowane, gdy potrzebne jest więcej dodatków w celu utrzymania jak najwyższej sprawności układu chłodzenia.  Stan układu chłodzącego może być określony z zastosowaniem zestawów testowych FleetStrip ™ chłodziwa Baldwina.

Ilustracja przedstawia elementy typowego filtra cieczy chłodzącej typu spin-on.

Medium filtracyjne (Filter Media)
  • usuwa szkodliwe zanieczyszczenia z chłodziwa.
Rdzeń filtra (Centertube)
  • umieszczony wewnątrz wkładu z materiału filtracyjnego wzmacnia go zapobiegając uszkodzeniom.
Dolna pokrywa (End Caps)
  • zadaniem pokrywy jest utrzymanie zanieczyszczeń poza wkładem
Górna pokrywa filtra (Baseplate)
  • służy do zamocowania filtra do głowicy
  • przepuszcza chłodziwo do filtra i wypuszcza do systemu chłodzącego.
Sprężyna (Compression Spring)
  • utrzymuje stały nacisk na wkład filtrujący
Puszka filtra (Canister)
  • jest elementem "spinającym" cały wkład i części filtra w jedną całość. Filtry BALDWIN do cieczy chłodzących pokryte są od wewnątrz środkiem gwarantującym maksymalną ochronę przy długotrwałym użytkowaniu.
Dodatek SCA (Pellety SCA)
  • dodanie chemikaliów do chłodziwa zabezpiecza je przed szybką degradacją
 

MOTOFAN filtry i oleje

 

MOTOFAN Dariusz Michalski

Ul. Bojanowskiego 8
63-820 Piaski

Sklep:
Piaski, ul. Gostyńska 13

Tel: 501 589 078
Tel:  65 571 90 23
GG:1034361

e-mail: darek@motofan.pl,
bok@motofan.pl
www.motofan.com.pl